Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google

Podczas prowadzenia działalności, mając stronę czy sklep internetowy, prędzej czy później każdy spotka się z tematem pozycjonowania. Czy to na drodze rozwoju, czy też przez zgłaszającą się firmę reklamującą swoje usługi. W artykule znajdziesz informacje czym tak na prawdę jest pozycjonowanie, od czego zależy pozycja w Google oraz jak można ją poprawić.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony internetowej to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania pod wybranymi słowami kluczowymi. Polegają one na modyfikowaniu, optymalizacji samej strony oraz budowaniu bazy linków zewnętrznych, przekierowujących do strony. Widać tutaj podział na działania na stronie (on-site) oraz zewnętrzne (off-site).

Działania na stronie - on-site:

Działania zewnętrzne - off-site:

Wszystkie te działania mają na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania na dane zapytania.

 

Warto tutaj wspomnieć również o pozycjonowaniu lokalnym, skupiającym się na danym obszarze. Celem jest dotarcie do odbiorców w konkretnym obszarze lub zadających pytania dotyczące konkretnego obszaru. Przykładowo: Kwiaciarnia Sucha Beskidzka.

Co wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce?

Na pozycję danej strony w wyszukiwarce wpływa bardzo dużo czynników. Google nie mówi jasno, co i w jakim stopniu wpływa na widoczność w wynikach wyszukiwania. W zależności od branży jakiej dotyczy strona internetowa czynniki mają różny priorytet. Przykładowo inne aspekty będą ważniejsze dla strony wizytówkowej mechanika, a inne dla bloga. Do najważniejszych aspektów zaliczyć można treść strony, jej budowa oraz autorytet do domeny.

Treści na stronie internetowej

Google analizuje treści jakie znajdują się na stronie pod kątem przydatności dla zapytań w wyszukiwarce. Warto więc uwzględnić ten fakt podczas przygotowywania odpowiednich materiałów – dopasowane słowa kluczowe, wysokiej jakości teksty. Podstrony powinny być unikalne, posiadać tytuł oraz treść – duplikacja treści jest wpływa negatywnie na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Budowa strony od strony wizualnej i technicznej

Ważne jest również, aby strona miała odpowiednią strukturę. Każdy dział, sekcje czy kategorie powinny mieć swoje miejsce w serwisie, a odnalezienie intuicyjne dla użytkowników. Ponadto strona internetowa powinna być dostosowana zarówno do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, jak i na większych ekranach – responsywne strony internetowe. Istotne jest tutaj odpowiednie linkowanie wewnętrzne. To właśnie po tych linkach poruszają się roboty Google sprawdzające strony internetowe. Od strony technicznej – im strona jest lepiej zbudowana tym łatwiej będzie ją skanować w poszukiwaniu odpowiednich informacji, a pozycjonowanie będzie skuteczniejsze.

Autorytet domeny

Google dąży do przedstawiania możliwie najbardziej trafnej i rzetelnej odpowiedzi na zadawane pytania. Aby domena pojawiała się na wysokich pozycjach, musi również posiadać odpowiedni autorytet. Obok wartościowych treści, drugim wyznacznikiem autorytetu jest ilość i jakość linków zewnętrznych przekierowujących do niej.

Elementy pozycjonowania stron internetowych, słowa kluczowe, seo

Jakie są korzyści pozycjonowania?

Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Jest to tak zwany ruch darmowy, oznacza to, że użytkownicy odwiedzający stronę klikają link w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Istotne jest tutaj, że link jest odpowiedzią na konkretne zapytanie, czyli efektem jest pozyskanie potencjalnych klientów.

 

Efekty pozycjonowania są trwałe. Nawet gdy przestanie się inwestować w pozycjonowanie, wypracowane wcześniej wyniki mogą się utrzymać przez pewien czas. Czas zależny jest oczywiście od działań konkurencji, czy też zmian algorytmów Google. W tym aspekcie pozycjonowanie ma przewagę nad reklamami Google Ads – w przypadku zaprzestania używania płatnych reklam ruch z nich jest całkowicie wstrzymany. Więcej o reklamach Google Ads już wkrótce napiszemy na naszym blogu.

 

Przygotowane odpowiednie wysokiej jakości treści, które odpowiadają na problemy i potrzeby klientów, budują wizerunek eksperta w danej branży, a co za tym idzie zdobywa się zaufanie klienta. Pomocne tutaj są także materiały typu poradniki, artykuły, inspiracje.

Ile trwa pozycjonowanie stron i sklepów internetowych?

Pozycjonowanie jest procesem złożonym i wieloetapowym, który wymaga stałej analizy i rozwijania oraz dużo cierpliwości. Pierwsze efekty działań mogą być widoczne po 2-3 miesiącach, a czasem nawet i dłużej. Uzależnione jest to w dużej mierze od branży. Im większa konkurencja tym potrzeba więcej czasu i pracy, aby przebić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest znalezienie i trafienie na stronę przez użytkownika. W wyniku pozycjonowania wzrasta: widoczność określonych słów kluczowych, ich ogólna liczba w TOP10 czy ruch z wyszukiwarki (tak zwany ruch organiczny). Podczas analizy efektów należy brać pod uwagę wszystkie czynniki. 

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Podczas ustalania budżetu na pozycjonowanie konieczne jest określenie celów, jakie chce się osiągnąć. Każdy projekt rozpoczyna się od audytu SEO, który polega na oszacowaniu stanu bieżąco strony, sklepu internetowego. Na bazie audytu oraz analizy konkurencji opracowuje się strategię na dalsze działania na witrynie, jak i poza nią. Budżet obejmuje również tworzenie unikalnych treści, budowanie bazy linków zewnętrznych w tym także z artykułów sponsorowanych. Jak wynika z powyższych, istnieje wiele zmiennych wpływających na wysokość budżetu, dlatego do każdego projektu należy podejść indywidualnie.

Elementy pozycjonowania seo

Porozmawiajmy

o Twoim kolejnym projekcie.

SuskiPROWEB